Tuesday, September 29, 2009

saya pro sape?

jangan la ada lagi soalan macam ni utk saya. mati hidup semula jawapan saya tetap sama. sy pro Nabi SAW. minta maaf mgkn nmpk standard tapi itu la keinginan yg sy harap sangat menghiasi hati sy.

tapi pemimpin? sy pro sape? sy pro kepada semua pemimpin2 parti. jgn cakap dia dr BN atau dari PR. asalkan saja dia menjunjung kebajikan masyarakat dan melaksanakan hak2 rakyat, ayuh silakan. sy tetap dibelakangmu wahai YB, atau siapapun.. sampaikan satu tahap, andai ditakdirkan saya ada kuasa serupa PM, kabinet saya mewakili semua parti yg mendapat mandat rakyat. dia bersih naik.. dia pemimpin di hati rakyat, naik.. cemerlang, naik.. busuk hati, jatuh.. perpecahan, jatuh.. pendek kata amal2an pemimpin yg baik la yg kita angkat.. standaard lagi..

so, fokus plak pada pemimpin dari kawasan sya membesar, iaitu :

P.188 - SILAM

N.49 - TUNGKU 12,246 undi 7,713 62.98% rosak 271 maj 2,382 BN

N.50 - LAHAD DATU 21,548 13,557 62.92% 428 3,058 BN

N.51 - KUNAK 9,694 6,283 64.81% 225 4,115 BN

pemimpin2 di kawasan ini terdiri dari YB Salleh, YB Nasrun, YB Nilwan dan YB Suhaili.. tahukah anda, sy sangat menyanjung kesemua mereka2 ini, mgkn ada diantaranya yg pernah sy pangkah (tak suka) dan kritik terbuka di gerbang maya ini, dek kerana sifat2 seperti itu, sy mula berfikir balik, apa kegunaan semua ini? apa baiknya? menhentam atau menjulang pemimpin? yg ada hanyalah bil2 internet yg perlu dijelaskan, streamyxku, broadband ku, laptop ku yg uzur dan sot2 selalu.. itu la yg aku dapat? sampai bila? sampai kapan lagi bak kata amy search.. jadi utk perkara yg indah dan lebih baik, kenapa tidak digembar gemburkan sahaja berita atau bakti mereka2 ini? tidak kisah la dia sdr zainuddin PKR ke, wakil DAP ke, wakil makkal sakti ke (dengar DSNR nak rasmi oktober neh) asal saja dia condong kepada kebajikan masyarakat.. perlu dijulang men. dan akan kujulang men lepas ni.. siapa saja. sila katakan. owh aku mau buat capital letter. "JULANG PEMIMPIN YG BERKEBAJIKAN"

hahaha kepada diri sy sendiri dan kepada teman blogger yg saling manjatuhkan org lain. marilah kita angkat siapa pemimpin2 yg baik ini. angkat sahaja yg baiknya ok.. klu saya lah, even kambing pun klu berbakti utk rakyat, kambing pun ku julang.. seb bek dia tiada akal. itu bezanya kita dengan kambing. so, jgn lah jadi pemimpin bak kambing..

2 Comments:

Blogger antimintapuji said...

ingat aku? na begini la baru aku setuju. jgn kau ikut2 burukkan org.. klu kau ndak suka YB-YB kita tu direct cakap sama dorg. bukan burukkan dlm blog. Yg kau bilang kampungmu huru-hara di bawah Datu Nasrun tu sdh kau ckp sama dia. cakap la. Datu Nasrun ada fb, private msg la sama dia. Baru la kau ikhlas mau tempat kita maju.. akupun komen2 kasar aku dlm 1silam tu aku minta maaf la. so teruskan perjuangan. tegur-menegur la kita..

Friday, January 15, 2010 12:27:00 AM  
Blogger lidah palsu said...

pro apa men bikin kaya?
teka teki ni..

Sunday, August 08, 2010 9:43:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home