Saturday, August 15, 2009

peperiksaan pegawai tadbir dan diplomatik m41

exam 8/8/09.. setakat yg bole aku kenang2..

seksyen A

1. dasar perhutanan negara
2. warna2 kad pengenalan
3. RAM komputer
4. M-windows
5. phishing
6. ASEAN (AFTA)
7. tongkat warrant
8. 4 jalur pada lambang negara menunjukkan apa
9. tuan rumah SUKMA 2010
10. nama saintifik bunga raya
11. maksud liabiliti
12. filem terbaik FFM-21
13. alat kebesaran istiadat Raja2
14. dasar sains negara? ada ke?
15. filem p.ramlee
16. konsep 1malaysia
17. keyboard QWERTY (ni aku tgk PDA aku masa exam)
18. Dolly oleh dr ain wilmut
19. alat muzik mak yong
20. dasar pandang ke timur
21. ekuinoks berlaku pada 2 bulan setahun. bulan ke berapa?


seksyen B

kiraan maths.. 20 soalan kat tengah2 aku guna pancaindera ke 18 aku.. adoyai..


seksyen C

2 petikan dalam bahasa mengenai :
i) pelarian UNHCR - peranan Msia
ii) kepupusan kayu belian

2 petikan berbahasa inggeris
i) consumer
ii) yg ni pasal tokoh orang putih di new jersey (penceritaan bagaimana beliau berhadapan dgn musuh2 politik dan kejayaan beliau membangunkan new jersey). nama tokoh x ingat.. susah2 namakan aku je..

seksyen D

esei bahasa malaysia mengenai :
i) wabak penyakit berjangkit (tp dia x nyatakan H1N1.. tp aku assume je la sbb nak selamat n x lari tajuk). Lepas tu dia minta hurai langkah mengatasi.. mencegah macam tu..
ii) isu pembantu rumah warga asing - akta pekerjaan 1955. Apa langkah kerajaan dan pelbagai pihak terhadap masalah yg timbul.. klu sesape yg state masalah lew..
iii) Industri pelancongan. pelancong kurang ke msia. huraikan sbb


seksyen E
essay bahasa inggeris :
i) 3 ways government can promote recyling industry to the public?
ii) academic qualification commonly felt to give a person best chance of success of ife. How far this is true?
iii) public service innovation. discuss.



so, is it tough rite? bole la jadi panduan utk next exam yg akan datang..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home