Sunday, August 16, 2009

aku klu dah rajin berblog..

2.30am 16/8/09

ntah la, semenjak 2 minggu ni aku selalu tidur lewat hingga ke pagi gitu.. 2 minggu beb.. mungkin malam agak panas di lahad datu neh.. standing fan aku pun rosak sejak 3 hari nan lalu.. rosak sebab motor dia terbakar. mungkin jugak sebb lama sngt aku on.. klu tgk masa kat atas tu, dah pagi rupanya. waktu2 macam ni semua org dah lena dgn mimpi masing2..

genap jugak seminggu selepas aku g exam PTD hari tu, semenjak exam, banyak sbnrnya yg best2 utk aku ceritakan melalui blog ni.. tp aku lebih suka baca blog org lain. mgkn jugak bila baca blog org lain, aku selalu ketawa dan merasa bahawa i am more better than them, so aku takut nak menulis sbbnya aku mungkin jugak akan diketawakan with somebody.. padahal moralnya, menulis diblog x payah bayar 1 sen pun, bukannya bila salah tulis je terus jadi anak ayam.. there is no way like that huh?!

itulah pasal bila aku dah rajin berblog.. pra dan kontranya tetap ada.. aku mungkin akan lebih berkomitmen berblog? x makan? x dating? huuh.. semua bergantung imaginasi lepas ni beb.. aku harap sangat aku dapat tulis yg indah2 untuk diri aku sendiri, org lain.. dan utk syurga ku(wow.. jauh benar maksudnya neh)..

pasal exam PTD lagi, to be honest aku x bole harapkan apa2 lagi.. thats horible man.. tapi aku ada la jugak sedikit keyakinan utk terpanggil. klu itu berlaku, aku rasa bahagian selain maths la yg membantu.. bukan ape, maths tu sume bole buat cuma masa mak ai.. sape pun xle ketcup song for sure.. betullll men.. x cukup masa!

sebelum ni aku ada isi nak cari kerja kat gomen. banyak jugaklah.. tapi dalam banyak2 tu semua serba memilih beb.. kalu korang tgk jenis jawatan2 yg aku pohon, mmg valueable kat market. ah gasak lah.. janji market.. antaranya :

Kod Jawatan

Jawatan

Tarikh Daftar

1198

LEFTENAN MARITIM GRED X17

30/07/2009

1208

JURUTERA (AWAM) GRED J41

30/07/2009

1073

PEGAWAI LATIHAN VOKASIONAL GRED J41

30/07/2009

1160

PENGUASA IMIGRESEN GRED KP41

30/07/2009

1883

PENGUASA KASTAM GRED W41

30/07/2009

itu kat SPA.. selang sebulan aku tukar plak.. hehe.. sbb sebelum ni pilihan pertama hingga ke 5 aku pilih lagi demand.. so, hasilnya x dapat.. maybe terlalu awal jugak kot.. tapi dalam banyak2 perjawatan, PTD mmg pilihan hati dan sanubariku.. huhuu.. ada rezeki ada lah.. selain tu aku adegak isi skim graduan tentera laut, darat dan udara.. tarikh tutup dia 12 ogos nan lepas.. result within this 2 weeks, if no jawapan, assume gagal.. what a procedure.. patut2 tu bagi je la semua calon amik the hole saringan, dari setiap saringan tu barulah boleh jugde who candidate has been through ye tak? klu di nilai dari exam, bukan semua PTD yg dah dilantik menujukkan mereka la PTD yg berkelayakan.. itu pendapat aku la.. kut2 ade la para penilai sistem dari spa tersesat baca blog neh.. hehe

akhir skali.. itu la 'aku klu dah rajin berblog'..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home