Tuesday, August 18, 2009

maybe kejap lagi aku jadik glamer

18/8/09 12.10am

hari ni saja (isnin) aku xde nak online internet smpilah pukul 8 malam tadi ada la kawan tu bagitau email aku bagi YB masuk blog dia. Fuyyo.. mgkn tu sbb aku rasa x nak online hari ni. bercampur baur rasa segan samada patut x patut bagi YB email mcm tu.. banyak sangat pra dan kontranya.. fuhhhh.. ni jigak la akibat klu rajin dan suka bayang-membayangkan sesuatu.. but, the thing is ini bagus utk tunjukkan siapa aku neh.. kena tahu, mgkn jugak selepas ni aku kena bertanggungajwab terhadap apa yg aku utarakan. Cakap pasal tanggungjawab, nanti nak letak disclaimer la pasni.. ingatkan aku ye.

Laman yg aku maksudkan tu pandai2 lah hadirin carik ye, x susah mana pun, cari guna google jers... abaikan engine pencari lain, hanya google di hati utk keselesaan dan masa para hadirin..

erm, x sangka sbnrnya email tu akan terpublish, apa yg aku leh sinopsiskan, akan ramai rasanya org google aku pasni, mana taknya, laman tu mmg dah bole kata ramai jugak pengunjungnya setiap hari. Lepas tu bila saja post aku keluar, dah tentu rmi yg nak tahu sape kah adegan empunya diri ni.. pada aku, ramai yg akan ambil tahu tentang pendirian aku maybe, terhadap setiap kenyataan yg aku emailkan.. sebabnya, aku ada nyatakan nama org tertentu, pertubuhan tertentu, dan pendirian tertentu. Dgn ini, kerana semua ini, ingin jugak aku buat kenyataan yg aku bertanggungjawab ke atas setiap apa yg aku tuliskan.. suarakan dan pendirian aku umumnya. Ianya boleh dianggap bohong atau dusta atau boleh jugak di ambil sebagai rujukan buku teks tingkatan 6 bagi subjek pengetahuan am dalam sub-subjek sosio ekonomi di tempat yg di maksudkan betul dan tepat kiranya. Kesemua kenyataan bertulis di dalam blog ini jugak boleh di cetak rompak dan digunapakai sewenang2nya tanpa perlu meminta izin dalam apa jua bentuk keizinan.. asalkan ia boleh membuat kita tersenyum dan gembira.. ya silakan with my pleasure..

Niat-Soal kejelasan niat dalam sesuatu tindakan adalah rukun utama bagi segala gerakerja. Setelah akidah seseorang itu selamat dan sejahtera, Islam meletakkan syarat utama bagi setiap amalannya pula adalah niat yang betul. Nabi s.a.w bersabda: “Setiap amalan itu hanyalah berdasarkan niat” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Asalnya niat aku tu lebih kepada soal berkerjaya.. aku lebih senang dan suka klu berkerjaya di hometown sendiri, mgkn tempoh 3 bulan aku di hometown banyak mempengaruhi keselesaan klu ade kerjaya yg mantap di tempat sendiri. But i prefer and like to be serve in gomen. Jadi utk mengurangkan kebarangkalian aku ke peninsular, aku try lihat keadaan sekeliling di hometown, sekilas pandang, aku smpt tgk agensi maritim je. Then aku terfikir la isi qada aku di agensi tersebut and at the same time terbaca pasal program PROPER antara UKM-Parlimen Silam. Pohon nak join research and berkhidmat utk YB disitu.. so, aku ni bertindak lebih kepada yg bunyiknya rezeki, klu dia sangkut, masuk.. klu x, aku tunggu dan lihat qada qadar yg lain.. Tp cara aku tu, mungkin "bias", yg lain hipothesiskan sendiri la..

atas sebab ini "maybe kejap lagi aku jadi glamer". tp aku x suka jadi glamer.. aku suka yg diam2 gitu, sendiri2 gitu.. dan ada sesuatu yg aku buat mendatangkan pahala buat diriku dan syurgaku insyallah.. aku ckap ni sbb aku bukan antara org yg selalu baik..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home